Tetyana Donets - Savko je bila rojena 1972 leta v Ukrajini. Leta 1996 je postala magistra likovne umetnosti. Magistrski študij je opravila na državnem pedagoškem inštitutu (Kryviy Rih). Leta 1991 je zaključila šolo umetnosti za risbo in slikarstvo. Veliko je razstavljala v Ukrajini, na primer v Mestni galeriji Kryviy Rih in zasebnih galerijah. Razstavljala je tudi v Italiji in v Sloveniji (UKC Maribor, številne zasebne razstave). Bila je članica združenja likovnih umetnikov v Bergamu (Italija). Njene slike so v zasebnih zbirkah v Angliji (Oxford), Franciji, Švici, Sloveniji in Črni Gori.

Tetyana Donets - Savko je umetnica, ki se je dokazala s številnimi pomembnimi razstavami doma in v tujini, na primer v Angliji v Oxfordu. Njen opus je širok. Večinoma gre za skrbno izbrane podobe iz vsakdanjega sveta, predvsem podobe morskih krajin s čolni, podobe tihožitij, podobe živali in rastlin pa tudi vedute slovenskih mest, ki so ji še posebej prirasla k srcu, kar se kaže tudi po načinu izražanja in tehniki slikanja. Pri vedutah se je namreč izjemoma odločila za tehniko akvarela, kjer z natančno potezo, ekspresijo in liričnostjo ob enem, predstavlja svoje občutenje in pogled na naše najlepše kraje, Ljubljano, Bled.

Njeni pogosti motivi so upodobitve ptičev in tihožitij. Svet, ki ga prikazuje, je svet tišine, a svet živosti, trenutka in nepopisne lepote. Je tudi svet preteklosti. Podobe na slikah spominjajo na one, ki so nekoč krasile stene veličastnih dvoran gradov, palač in vil.

Podobe ptic, cvetic ali sadja so naslikane v živahnem koloritu na gladki oljni površni, s čimer jih skoraj fotografsko ujame v trenutku njihove lastne biti in tišine. Podobe ptičev, ki delujejo, kot da se bodo zdaj, zdaj premaknili in podobe tihožitij, ki so bolj živa od resničnih, so bistvo njenega raziskovanja. Upodobljenci stojijo kot portretiranci, ki nas želijo s svojo barvitostjo prebuditi in nas kličejo nazaj k naravi, predvsem pa vabijo, da si natančno ogledamo njihovo podobo. Njeni portretiranci, naj gre za ptiče, sadje ali cvetice so upodobljeni s premišljeno natančnostjo in kažejo veliko slikarkino poznavanje in študij njihove anatomije in oblik.

Tetyana Donets-Savko se z njimi predstavlja kot izurjena risarka in opazovalka narave. Njena tihožitja so po natančnosti in izbiri kolorita blizu holandskim podobam 17. stoletja. V današnjem času, ko smo od vseh strani oblegani z bolj ali manj likovno vsebinsko prazno vizualno podobo, pa naj gre za mestne reklame, televizijsko sliko, računalniške podobe, nas slikarka vabi in vrne v svet tišine, v svet občudovanja narave in lepote, ki jo je ustvarila, pa tudi svet preteklosti, od katere se mnogo prehitro oddaljujemo. Sprašuje nas, ali smo se sploh še sposobni poglobiti v ta oddaljeni svet lepote, ali smo se sposobni umiriti in ob sliki obstati in razmišljati. S svojimi podobami nas vabi, da bi se vrnili k primarnemu slikarstvu, k osnovnim podobam likovne umetnost in si ga ogledovali počasi in natančno, brez površnosti in nervoze. Njene podobe od nas zahtevajo razmislek in poglobitev. Oljna tehnika ji omogoča prefinjeno slikanje na način starih mojstrov, kar kaže na njeno tehnično in likovno podkovanost. Motive včasih dopolni le krajina, ki pa je na nek način specifična. Pogosto nastopa le kot kulisno ozadje in to v koloritu, ki je kontrast realističnemu živemu načinu, s katerim so naslikani upodobljenci. Iz barv njenih krajin veje spomin na njeno rodno deželo. Barve so namreč bolj ekspresivne in prej blizu ruskemu koloritu kot našemu.

Umetnica se predstavlja kot ena izmed tistih, ki vabijo k razmisleku o času in podobah, ki smo jih pozabili.

 

Avtorjeva dela

Cvetje in ptice (1)
Cvetje in ptice (2)
Cvetje in ptice (3)
Cvetje in ptice (4)
Cvetje in ptice (5)
Fazan
Fazani /triptih/ (1)
Fazani /triptih/ (2)
Fazani /triptih/ (3)
Purani
Šopek z žuželkami
Tihožtije s šopkom in papigami
Tulipani